Choć wielu osobom wydaje się, że wybór gadżetów reklamowych wręczanych przez konkretna firmę jej klientom i partnerom handlowym nie należy do zadań trudnych, w rzeczywistości mamy do czynienia z dość skomplikowanym przedsięwzięciem. Już sam bardzo szeroki wybór, który charakteryzuje artykuły reklamowe sprawia, że można mieć problemy z podjęciem decyzji o zakupie tego najbardziej atrakcyjnego, a przecież na uwadze trzeba mieć i to, komu mają być wręczane upominki tego typu.
Dużą rolę odgrywa zatem zarówno wiek, jak i płeć osób obdarowywanych, kogo innego ucieszy bowiem pamięć przenośna z firmowym logo, a kto inny podejdzie z entuzjazmem do firmowego kubka z łyżeczką w zestawie. Nie można przy tym zapominać o tym, że upominki reklamowe powinny być dość zróżnicowane, klient, który systematycznie otrzymuje zestaw długopisów ma bowiem prawo zakładać, że gadżety są wybierane w sposób przypadkowy, a to wcale nie musi cieszyć.
Warto mieć na uwadze i to, że najważniejsi klienci i na tym polu powinni być traktowani w wyjątkowy sposób, z pewnością bowiem będzie im miło, jeżeli dostrzegą, że ich zaangażowanie zostało docenione przez firmę, z którą regularnie współpracują.