Wręczanie artykułów reklamowych już od dawna jest skutecznym sposobem na ocieplanie firmowego wizerunku. Od lat wiadomo jednak również, że nie wszystkie upominki reklamowe spotykają się z jednakowo życzliwym przyjęciem. Czasy, w których zestaw długopisów z firmowym logo wywoływał euforie, przeszły już do historii, specjaliści, którzy troszczą się o firmowy marketing starają się więc wymyślać coraz ciekawsze rozwiązania, które można byłoby wykorzystywać jako gadżety.
Od niedawna na liście tych, które zasługują na szczególną uwagę znajduje się porcelana, a choć jej wysoka pozycja może początkowo wywoływać zaskoczenie, zdumienie mija, gdy uświadamiamy sobie, jak wiele zalet ma wspomniane rozwiązanie. Atutem porcelany jest przede wszystkim to, że od stuleci jest ona uważana za produkt wyjątkowo prestiżowy.
Jej posiadanie świadczyło zawsze o bogactwie, a atrakcyjny wygląd sprawiał, że była ona ozdobą każdego domu. Dziś dostęp do porcelany jest już powszechny, ciągle jednak uważa się, że nawet drobny upominek wykonany z tego materiału stanowi dowód na to, ze darczyńca wie, czym jest dobry smak. Zainteresowanie marketingowców porcelaną jest więc w pełni uzasadnione.